24 Kasım 2009 Salı

Bir öğretmen, Öğretmenler Günü'nde hak arıyor



Foto: Bir öğretmen, Öğretmenler Günü'nde hak arıyor

İSTANBUL (24.11.2009)- Atatürk, öğretmenlere 24 Kasım'ı Öğretmenler Günü olarak hediye etti, ama 24 Kasım Öğretmen Günü'nde bir öğretmen mahkeme kapılarında hak arıyor. Hukuksuzluk bununla da sınırlı kalmadı. Duruşma, basın açıklaması yapılırken görüldü, bitirildi.

Eğitim-Sen üyesi İlkay Özalp, Çapa İlköğretim Okulu'nda baskılara, haksız uygulamalara karşı geldiği için Sultangazi Mehmetçik İlköğretim Okulu'na sürgün edildi. Sürgün yetmezmiş gibi bir de müdürün hakaretlerine uğradı, “provokatör” olarak suçlandı.

İlkay öğretmen, boyun eğmedi, sürgün kararını mahkameye taşıdı. Mahkeme,Atatürk'ün öğretmenlere, Öğretmenler Günü olarak hediye ettiği 24 Kasım'da, bugün görüldü.

Mahkeme 'gereğini düşünmüş'

İlkay öğretmen ve Eğitim-Sen üyeleri, duruşmanın görüldüğü Fatih Adliyesi önünde bir araya geldi. Eğitim-Sen üyeleri, duruşmanın görüleceği salona yöneldi. Ancak, mahkeme görevlisi duruşmanın yarım saat sonra görüleceğini duyurdu. Eğitim-Sen üyeleri, basın açıklaması yapıp, duruşmayı girmek için hazırlık yaptı. Basın açıklaması yaptı, tekrar mahkeme salonuna doğru yöneldi. Ancak mahkeme heyeti, 'gereğini düşünmüştü.' Heyet açıklama yapıldığı sırada duruşmayı görmüş kararını vermişti.

Eğitim-Sen üyeleri, 'adalet' aranan yerde adaletsizliğe tepki gösterdi. Eğitim-Sen yöneticisi Ali Gün, “Davanın peşini bırakmayacağız” dedi.

Duruşma, 2010 yılının 20 Nisan'ına ertelendi.