22 Eylül 2009 Salı

Hülya Avşar'a 'açılım' soruşturması


Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı, Kürt sorununda çözüm konusunda söyledikleri nedeniyle sanatçı Hülya Avşar hakkında, “Halkı kin, nefret ve düşmanlığa tahrik ettiği” gerekçesiyle soruşturma açtı. Daha önce de aynı gerekçe ile Bülent Ersoy hakkında dava açılmıştı.

Hülya Avşar da Kürt sorununda çözüm istediği için yargılanacak. Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı, 'açılım'a ilişkin sorulara yanıt veren Avşar hakkında, soruşturma başlattı. Avşar ve röportajı yapan Milliyet Gazetesi muhabiri Devrim Sevimay hakkında “Halkı kin, nefret ve düşmanlığa tahrik ettiği” iddiasıyla soruşturma açıldı.

Avşar: Açılım değil kapanış

Sanatçı Hülya Avşar, “Demokratik bir ülkede olduğumuzu düşünerek bunları konuştum. Soruşturma, bana yapılmış en büyük hakaret. Bana göre şu bana yapılan Kürt açılımının tamamen kapatılmasıdır. Bu, açılım değil kapanış oldu” dedi.

Avşar şöyle devam etti: “Türkiye’de hiçbir şey demokratik değil ki açılım yapılsın. Benim çocukluk günlerimi anlattığım bir röportajdı. Ne demişler; Halkı kin, nefret ve düşmanlığı tahrik etmek. Bu durumda nasıl demokrasiden bahsedilebilir Türkiye’de? Açılımın ne olduğunu bilmiyoruz Türkiye olarak. Zaten daha bizim mercilerimiz de açılımın ne olduğunu bilmiyorlar. Demokrasiye izin verilmiyor. Benim yaptığım röportaja bu şekilde bir tepki gösteriliyorsa ne Kürt açılımı yapılabilir, ne demokratik açılım yapılabilir. Demokratik bir ülkede yaşamıyorsun ki açılımı yapalım. O röportajımda, barışa ve hayata güzel bakmanın ne olduğunu, nereden nereye geldiğimizi anlatıyorum, ki ben bunların hesabını vermek zorunda değilim.”

Soruşturma sonunda hakkında dava açılması durumunda Avşar, TCK’nın 216. maddesine göre "Halkı kin, nefret ve düşmanlığa tahrik ettiği” iddiasıyla 1.5 yıldan 4.5 yıla kadar hapis istemiyle yargılanacak.