23 Aralık 2008 Salı

Türk-İş Başkanı'na yolsuzluk suçlaması

Tes-İş Sendikası'nda yolsuzluk iddialarının yol açtığı rahatsızlık aslında bundan tam iki ay önce başladı. Bazı şube başkanları genel başkan Kumlu'nun kapısını çaldı, "hakkınızda iddialar var" dedi.

Şube başkanlarının Kumlu'ya teklifleri ise "Siz kalın yönetim değişsin" oldu.

Kumlu muhalifleri dinledi, ama yönetimin değişmesi için girişimde bulunmadı. Bu süreçte iki yönetici Tes-İş yönetiminden istifa etti. Bu adım muhalifleri memnun etmedi.

27 Ocak'ta sendikanın olağanüstü genel kurulu var.

Kumlu'ya yakın isimlere göre olağanüstü genel kurulun nedeni Mustafa Kumlu'nun Tes-İş'te daha güçlü bir yönetim arayışında olması.

Yolsuzluk iddialarını gündeme taşıyan muhalif kanat ise Mustafa Kumlu'nun genel başkanlık koltuğunu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kaldığı için genel kurulda destek arayacağını iddia ediyor.

Üstelik genel kurul öncesinde muhalif grup Kumlu ile ilgili ellerindeki belgeleri basın toplantısıyla kamuoyuna da duyuracak.

Kumlu hakkındaki iddia genel başkanlığı sırasında Akay Hastanesi'nin çok daha ucuza mal edilebileceği halde 97 milyon YTL'ye satın alındığı yönünde.

Sadece bu değil Didim'de yapılan bir otele de maliyetinin kat kat üzerinde para ödendiği ileri sürülüyor. Görev yaptığı dönemde Kumlu'nun malvarlığının kat kat arttığı da iddialar arasında.

Türk-İş Genel Başkanı bu iddialara sessiz kalmadı. CNN TÜRK'ün sorularını yanıtlayan Kumlu, ailesinin de tartışmanın içine çekilmek istendiğini ileri sürdü.

Kumlu, "Bana 25 trilyon malvarlığın var dediler, Bana şantaj yapmaya kalktılar " dedi.

CNN Türk