28 Ağustos 2009 Cuma

Kürtçe ders veren kız çocuğuna soruşturma


iyarbakır Cumhuriyet Savcılığı, evlerinin bir odasını Sur Belediyesi'nin desteğiyle sınıfa çevirerek 1 yıl boyunca 10 çocuğa Kürtçe ders verdiği öne sürülen 10 yaşındaki M.Ö. ile ilgili soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında Sur Belediye Başkanı DTP'li Abdullah Demirbaş'ın ifadesi alınırken, M.Ö.'nün ailesi de savcılığa çağrıldı.Merkez Sur ilçesi belediyesinin 'Her geceye bir masal ve her evi bir eğitim yerine dönüştürme projesi' kapsamında, evinin bir odasını sınıfa çevirerek 1 yıl boyunca 10 küçük çocuğa Kürtçe ders verip daha sonra çocuklara karne dağıttığı belirtilen 10 yaşındaki M.Ö. hakkında soruşturma başlatıldı.Diyarbakır Cumhuriyet Savcısı Sadi Gegin, soruşturma kapsamında Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş'ın ifadesini aldı.Demirbaş, küçük kızın, projelerine destek amacıyla, kendi evinde bir atölye çalışması yaptığını belirtti."Bu çalışmaya bireysel olarak maddi ve manevi destekte bulundum. Bu çalışmalar Kürtçe yapılmıştır. Çocuğun da doğumgününe denk gelen günde kutlama töreni yapıldı, ben de katıldım" diyen Demirbaş, "Belediye olarak destek yapılmamıştır. Kişi olarak destekte bulundum. Belediye olarak manen destekledik. Dağıtılan sertifikalar zaten kağıttır. Belediye tarafından düzenlenmemiştir. Çocuğun herhangi bir suçu yoktur. Sadece çağrımıza uymuştur" dedi.Demirbaş, konu ile ilgili hakkında idari soruşturma açılmadığını belirtti