21 Ağustos 2009 Cuma

Sezen Aksu: Gepgenç çocuklar ölmesin


Sezen Aksu, bir vatandaş olarak Başbakan'ı aradı, “Tek isteğim kardeşçe, birlik beraberlik içinde yaşamak ve gepgenç çocukların artık ölmemesi” dedi. Ünlü edebiyatçı Yaşar Kemal, Diyarbakır'da yapılacak Barış Mitingi'ne mutlaka katılmak istediğini belirtti.

Ünlü müzisyen Sezen Aksu, Başbakan Erdoğan'ı aradı, Kürt sorununun çözümüne dair istek ve taleplerini iletti. Aksu, Başbakan'a iletilmek üzere Özel Kalem Müdürü'ne ilettiği mesajında şunları söyledi:

Çözüm istemeyenler iki cihanda lekelidir

“Annemle, babamla konuştum. Sürecin güzel bir şekilde tamamlanması için elimden geleni yapmaya hazırım. Annem ve babam, bu sürecin karşısında duranları iki cihanda lekeli kabul ediyorlar, ben de öyle görüyorum. Türkiye'nin her köşesinde ayrı bir güzellik var. Türkiye'nin her karesi aynıdır, bizim ayrımız gayrımız yok, olamaz da.

Her gün neredeyse tüm gazeteleri okuyorum. Yazılanlardan ve haberlerden çok etkilendim. Benim de tabii ki bu gelişmeler yaşanırken güzel ülkem ve tüm vicdanlar adına karşı çıkabileceğim veya tamamen destekleyebileceğim noktalar olacaktır. Tek isteğim bu ülkede kardeşçe, birlik beraberlik içinde yaşamak ve gepegenç çocukların artık ölmemesi.”

Ana kalbi ölüm değil çözüm istiyor

Aksu, sadece katkı sunmak için böyle bir girişimde bulunduğunu, bir vatandaş olarak ana yüreği taşıyan birisi olarak aradığını söyledi, “Ama bu süreçte söz sahibi kurum ve kişilerden rol çalmak ya da yeni bir süreci de ismimi kullanarak ateşleyeyim gibi bir düşünce içinde asla değilim. Nerede durulacağını da çok iyi bilirim. Dediğim gibi sadece bu duygularını Başbakanına iletmek isteyen ana kalbi taşıyan 'Vatandaş Sezen'in' düşünceleri olarak alın. Ben başından beri 'artık kan akmasın' ve 'ölüm değil çözüm' diyorum. Aynı zamanda ana yüreği taşıyan bir insanım” dedi.

Yaşar Kemal: 1 Eylül mitingine mutlaka katılmak istiyorum

Yaşar Kemal de hem DTP'li milletvekilleriyle görüştü, hem de İçişleri Bakanı Beşir Atalay'la görüştü. Usta edebiyatçı Kemal, DTP'li vekillere, son süreçte yaşanan gelişmelerin kendisini çok heyecanlandırdığını ifade etti, “Henüz ortada iyi niyetin ötesinde somut bir proje yok ama yürütülen çalışmaları çok önemsiyorum. Bütün Türkiye'yi kapsayacak bir proje olmalıdır. Elimden geldiği ölçüde bu sürece destek olurum” dedi.

DTP'li vekiller, ünlü edebiyatçıyı 1 Eylül'de Diyarbakır'da yapılacak ve 1 milyon kişinin katılımının beklendiği Barış Yürüyüşü'ne davet etti. Usta yazar Kemal, biraz sağlık sorunları olduğunu, ama mitinge mutlaka gelmek istediğini belirtti.