17 Ağustos 2009 Pazartesi

ÖCALAN’DAN ABD İLE FETHULLAH’A YEŞİL IŞIK


ABD BİZİMLE UZLAŞMAK İSTEYEBİLİR’
bdullah Öcalan, “Yeni bir süreç başladı. Herkes, her şey tepeden tırnağa değişecek. Kürtler devletin varlığını tanıyacak, kabul edecek. Devlet de Kürtlerin demokratik ulus olma hakkını kabul edecek” dedi. Fethullah Hoca’yı olumsuz değerlendirmediğini de belirten Öcalan, “Demokratik temelde, karşılıklı yaklaşımlar olabilir” dedi. ABD ilgili beklentisini de dile getiren Öcalan, “Kuzey Irak’ta Barzani-Talabani’yle işbirliği içindeler. Bizimle de uzlaşmak isteyebilirler” dedi.

Avukatlarıyla görüşen Abdullah Öcalan, “Yeni bir süreç başladı. Herkes, her şey tepeden tırnağa değişmek durumunda. Kürtler devletin varlığını tanıyacak, kabul edecek. Devlet de Kürtlerin demokratik ulus olma hakkını kabul edecek” dedi
Abdullah Öcalan, avukatlarıyla görüştü. Edinilen bilgiye göre görüşmede siyasal gelişmeleri değerlendiren Öcalan, “Yeni bir süreç başladı. Bu yeni, farklı bir dönemdir. Mustafa Kemal’in Cumhuriyeti kurması kadar önemlidir bu süreç. Demokratik bir toplum inşa edilecek bu dönemde. 1920’lerde yapılması gereken şimdi yapılacak. 1920’lerde başlanan işi şimdi tamamlayacağız. O zaman Cumhuriyet kuruldu şimdi demokratikleştirilecek. Herkes bu yeni süreci, dönemi iyi anlamalıdır. DTP de derinlemesine anlamalıdır. DTP bu yeni dönemi anlamazsa, derinlemesine anlamazsa aşılır. AKP de fazla bekleyemez. Yeni yılı bile bekleyemezler. Eylül’den sonra belli olur, birkaç aya kadar hatta bir iki ay sonra AKP’nin gerçek niyeti, gidebileceği yer belli olur. Samimi olup olmadıkları netleşir. H. Barkey’in söylediği bazı yönleriyle doğrudur. Eğer AKP tatmin edici, derin açılımlar yapmazsa dağılıp, gider diyor.”

‘DEVLET OLACAK, KÜRT ULUSU DA…’
Ben Kürt sorunun çözümünde ‘devlet olmasın’ da demiyorum. Devlet olacak ama özgürlüklere saygılı bir devlet olacak. Benim çözüm modelim şudur: Devlet olacak, diğer tarafta da demokratik Kürt ulusu olacak. Kürtler devletin varlığını tanıyacak, kabul edecek. Devlet de Kürtlerin demokratik ulus olma hakkını kabul edecek. Böylece orta bir yerde buluşacak, uzlaşacaklar. Benim çözüm anlayışım kısaca budur”

EKİM DEVRİMİNİ AŞMIŞ!
“Herkes, her şey tepeden tırnağa değişmek durumunda. Eskiden, neden Ekim Devrimi gibi yapmadım, kökten bir şekilde yeni bir devleti örgütlemedim diye düşünürdüm, Fransız Devrimi gibi Rus Devrimi gibi toptan zaferler. Bunların dönemi kapandı. Büyük kayıpları, büyük riskleri olurdu. Şimdi bunları aştım, artık klasik anlamda bir devlet çözümünün daha ziyade bir çözümsüzlük olduğunu ortaya koyuyorum. Hatta bu anlamda devlet bir çözüm değildir, engeldir. Şimdi bugün bana, Amerika’nın Barzani’ye verdiği gibi bir federasyon deseler ben bunu kabul etmem. Benim çözümüm bunu aşıyor. Klasik şablonlarla, kalıplarla değil yeni bir yaklaşımla. Avrupa modeli benimkine biraz yakindir ama Avrupa’dan da daha gelişkindir, Avrupa modeli tam demokratik değil.

GÜLEN’E YEŞİL IŞIK!
Fethullah Gülen ilgili olarak da değerlendirme yapan Öcalan, “Ben Fethullah Hoca’yı takip ediyorum, okuyorum. Olumsuz degerlendirmiyorum. Kürdistan’da okulları cemaatleri var, örgütlüler. Demokratik temelde, karşılıklı yaklaşımlar olabilir” diye konuştu, şöyle devam etti: “Eski tarz iktidar olmaz öyleyse eski tarz muhalafette olmaz. Büyük provokasyonların olmaması halinde sorun çözüm yoluna girer.” ANF

Murat Karayılan: Güney Afrika örneği çözüm olabilir
Murat Karayılan, Kandil dağında Le Monde gazetesi ile yaptığı söyleşide çözüm için Güney Afrika modelini önerdi. Her iki tarafın birbirini affetmesi gerektiğini de öne süren Karayılan, “Türk devleti ilk önce özür dilemeli. Güney Afrika örneği bir çözüm olabilir: Gerçek ve Barışma Komisyonu gerekebilir” dedi.
“İki taraf arasında gerçek bir diyaloğa ihtiyaç var halbuki hükümet, sorunu tek başına çözmeyi amaçlıyor” diyen Karayılan “Bunun da uluslararası toplumu yanıltmak için yapılan bir manevra olduğunu düşünüyoruz. Başkanımızın yol haritasının etkisini azaltmak istiyorlar. ABD ve Avrupalılardan daha güçlü baskılar gerekir” iddiasında da bulundu.
Karayılan, ABD’nin Irak’tan çekilme planı ve Türkiye’nin enerji merkezi haline gelmesi faktörlerine dikkat çekerek Kürt sorununun çözümünün bir “gereklilik” olduğunu da söyledi. 10 yılı aşkın bir süreden beri ayrılıkçı olmadıklarını da söyleyen Karayılan, “Çözüm, mevcut sınırlar içerisindedir ancak sadece Türkiye’nin Avrupa demokrasi standartlarını benimsenirse” dedi.
Karayılan şöyle devam etti: “İki taraf silahları bırakmalı. Halbuki şimdilik Devlet hareketimize saldırmak amacıyla ABD, Irak ve İran ile gizli müzakereleri sürdürüyor. Tek istediğimiz samimiyet. Eğer Türkiye eski yöntemlerini kullanmaya kalkışırsa askeri ve sosyal olarak karşı koyacağız.” ANKA